mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

frukostfunderingar och vardagsbestyr

Publicerad 2014-10-23 10:41:00 i Allmänt,

När kunderna är ute i sista minuten är det lätt att bli lite stressad och irriterad ibland MEN så drar man sig till minnes att man själv är precis likadan och då förstår man dem mer än väl. Idag var det en pappa som lovat en drake till sin lille son... och så kom jag att tänka på mina sportskor, som jag beställt och swishbetalat på Tradera men som jag antagligen inte hinner få innan resan på grund av mellanhänder och postgång. Det blir bara så ibland, att man helt enkelt kommer på för sent...
 
 
 
 
 
Började dagen med yoghurt med färskriven ingefära, knäckebröd, russin och linfrön. Gråkallt väder idag igen.... brr... det blir att kura framför datorn.
Igår hade jag en helt fantastisk dag på stan. Vi åt lunch på Chili och sen släppte sambon av mig i min favoritsecondhandaffär "Kupan" där jag strosade omkring och hittade boken "Konsten att vara kvinna" samt filmen "Tunna röda linjen" allt som allt 15 kr underhållning på resan till Turkiet. Sen var vi på grossen och hittade fläskkarré till kampanjpris så nu står ungen full med Pulled Pork. Den låg ingniden i vitlök, röksalt, salt, socker, Cayenne, paprika och tacokrydda över natten och sen penslade jag med soja och strödde på citronpeppar och fänkål innan den åkte in in i ugnen där den får stå i 125 grader över dan. Smidigare än så kan det knappast bli!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare