mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

Fortsatt brevskrivning om IT-support-cafféer

Publicerad 2014-11-14 15:15:00 i Allmänt,

Dagen började med att internet inte fungerade. Sambon fick igång det efter en stund. Sen vidtog sedvanligt ringande till Ortopeden. Den här gången var det felformulering i arbetsuppgifter, vilket kan få förödande ekonomiska konsekvenser längre fram om det inte rättas till nu innan jag skickar in det till Försäkringskassan.
Onda armen lever sitt eget liv och tyngden från gips och slinga gör sig påmind när jag sitter för länge vid datorn.
 
Jag har fortsatt skicka iväg min idé om IT-support-cafféer eftersom jag hittar allt fler som har uppmärksammat problemet med äldre och internet. Annars är det faktiskt tunnsått med åtgärdspaket i snårskogen. Mest prat om hur illa ställt det faktiskt är och några seniorklubbar här och där i storstadsregionerna.
 
 

Alla har inte barnbarn som kan hjälpa. Många har inte råd. Än fler vågar inte för att de tror att de inte har råd eftersom det är så svårt att välja rätt. Hur det än förhåller sig med dessa saker så är det ändå märkligt att vi samhällsmedborgare blint accepterar att offentliga instanser förutsätter att ALLA har tillgång till en mobiltelefon med mobilt Bank-ID i, när det i själva verket är så att över en miljon vuxna faktiskt inte har tillgång till internet över huvudtaget.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare