mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

Fjärde dagen i Alanya

Publicerad 2014-10-30 09:03:00 i Allmänt,

Dagarna går väldigt fort när man bara är här en vecka. Det tog två dagar innan jag landat och förstod vara jag är i förhållande till centrala stan, strandpromenaden m.m. men nu börjar pusselbitarna falla på plats. Vårt hotell Atlas är et nybyggt hotell som ligger i Damlataş, knappt en kilometer från centrala Alanya, om man går rätt väg. Det finns två sätt att promenera in till stan. Att följa strandpromenaden nere i hamnen är snabbaste och enklaste vägen att hitta dit på, men om man vill strosa och se affärer så väljer man bara första tvärgatan, som är shoppinggatan och går den uppåt till höter och bara fortsätter rakt upp så kommer man till stan.
 
 
 
 

Vi har All inclusive, vilket känns väldigt bra och skönt. Det är god och varierad mat på Atlas hotell och efterrättsbuffén är fantastisk. Det gäller att ta lite av varje, för godsakerna smakar inte alltid som de ser ut och ofta är det allra godast att kombinera två tre stycken olika tillsammans. Den där med brun glasyr t.ex. är ett bakat äpple med fikonglasyr, väldigt gott! och den där gråbruna puddingen är en kolabrylé.
 
Sen igår kväll har det varit åskväder och regn mesta tiden så vi tar det lugnt på hotellrummet en stund nu på morgonen, får se vad vi hittar på idag, kanske blir ett besök i grottorna, eller shoppingronda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare