mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

Katalogen SAKER

Publicerad 2014-10-23 19:13:00 i Allmänt,

Alla har väl en katalog i datorn som heter saker.... det måste man ha, eftersom rotkatalogen ska innehålla så få kataloger som möjligt och dessa kataloger ska vara tydligt namngivna så att man blixtsnabbt kan hitta det man söker; mina heter : aktuellt, adresser, saker, m.fl. Mappen saker delar man sedan in i böcker (med underkatalogerna bibban, Tradera, Adlibris m.m.), barnbarnets förnamn (den katalogen i sin tur har flera underkataloger såsom leksaker, kläder, Tradera m.m.), filmer (den katalogen har också flera underkataloger med olika filmklubbar och inloggningar, önskelistor mm.) Sista tipset som hamnade på skaselistan i filmmappen är "Metro Manila". Den ska tydligen vara väldigt bra.
Eftermiddagen har gått åt till att försöka få liv i pappas mobil som vi ska ta med ner till Turkiet. Allt verkade gå bra enda tills vi uppdaterade den. Då la den av. Min bror berättade att det var någonting man skulle göra och jag har givetvis glömt vad det var.... och så var den mobilen förstörd... hua.
Till kvällsmat blev det Pulled Pork. Gott tyckte jag... - jaa, tomaten var god, tyckte sambon.
 
 
Vänta nu... nu händer det saker... sambon kanske får igång pappas Iphone i alla fall...
 
Hur sjutton kan de hälsa välkommen till Kista galleria.... de borde visa upp en karta över hur man kommer IN i gallerian först ?!!!!! helt galet. De har alltså en gigantisk jättefin galleria som man får knalla runt fyra varv innan man hittar ingången till... tar ca 20-40 minuter för den är ganska stor... om man inte har en karta så att man hittar ingången med detsamma förstås.

Kommentarer

Postat av: Oslofru

Publicerad 2014-10-23 19:31:23

Mums

Postat av: Oslofru

Publicerad 2014-10-23 19:31:24

Mums

Postat av: Oslofru

Publicerad 2014-10-23 19:31:24

Mums

Postat av: Elin

Publicerad 2014-10-23 19:41:34

MUMS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare