mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

Packar

Publicerad 2014-10-24 15:41:00 i Allmänt,

Inte svårt alls när man har brutit armen och endast har kapribyxor och långärmade funktionströjor att välja på. Men så är det det där med vilka skor man ska ha med sig. Det är det knepigaste, tycker jag. Det får bli allvädersboots på resan och så tar jag med nya sköna sportskor och ett par hålslevar (fruktansvärt fult men praktiskt för de väger ju ingenting och lätt att gå i utan att få ont i fötterna).
Några böcker är viktigt, en film och så linfrö och två burkar kaffepulver, för kaffet där nere går inte att dricka, så det pulvret kommer finnas med i fickan eller magväskan när vi ska ut på dagarna och kvällarna med. Kan ju inte vara så dyrt att få lite varmt vatten med mjölk och så pytsar man bara i lite av det medhavda.... borde funka.
 
 
Turkiet anser att de är tredjen bäst i världen på mat och det kan väl hända att dom är, i stort sett, men kaffe och ost kan dom INTE, där vinner vi med hästlängder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare