mariagutebring.blogg.se

Jag älskar husmanskonst och vanlig billig vardagsmat. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner till dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantar med varsam hand.

Under grislampans sken

Publicerad 2014-10-19 15:37:39 i Allmänt,

 Morgonkaffefunderingar Det dyker upp allt fler "Hela Sverige", "Mästerkocken" osv. men alla koncept är importerade. Varför hittar vi inte på  något eget? T.ex. "Hela Sverige snickrar" Ett "Hela Sverige snickrar" (inomhussnickerier) skulle väl inte vara så svårt att fixa och det skulle ge plats för nya innovativa lösningar?

Det är fler som trivs under grislampan i dessa höstruggiga tider. Sötnos kurar ihop sig och stortrivs i värmen.

 

Har ägnat en stund av dagen åt att leta efter billiga men sköna promenadgymnastikskor att ha i Turkiet. Vågar inte satsa på att beställa från Lightinthebox eller liknande eftersom postgången hit till Gotland kan vara såååå slö. Det bästa vore om jag hittade något överkomligt på Tradera och kunde betala med Swish så att bussiga effektiva vederbörande kunde skicka dem redan imorgon dag.. det skulle kunna funka... vi får se.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Blåbärsmamma

Jobbar med drakar och vindspel. Ritar, skriver och sköter lite marknadsföring. Annars är mitt riktigt stora intresse egentligen mat. Jag står helst vid spisen och rör i grytan eller vid vasken och hackar lök. Blåbärsmamma är ett ganska passande namn för mig, eftersom jag ständigt ger mig på nya saker och alltså i de flesta sammanhang är just ett "blåbär".

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

matbloggar.nu
besöksräknare
räknare